Portada > Notícies Els Armats de l'Espl...

14/03/2010

Els Armats de l'Espluga s'estrenaran el 14 de març apadrinats pels Armats de Montblanc

El passat divendres 12 de març de 2010 a la sala Llucià Navarro del Casal de l’Espluga de Francolí la regidoria de joventut va organitzar una nova trobada local de joves amb l’objectiu de revisar, avaluar i planificar les actuacions futures. Actualment, estem davant de la redacció del nou Projecte de Dinamització Juvenil que servirà per dissenyar i implementar les polítiques de joventut durant els propers dos anys.

La trobada no va estar exclusivament una eina de treball més, sinó que va esdevenir un espai d’intercanvi d’opinions i propostes de millora.

La quinzena de joves participants van demostrar implicació i participació ens els afers socials municipals. Aquest ha estat un factor decisiu per a la consolidació de les polítiques locals de joventut però sobretot, durant la trobada els joves van mostrar un gran interès per les polítiques que anaven més enllà de l’àmbit juvenil.

El regidor de joventut, Josep M Poca, va iniciar la trobada donant les gràcies a tots els assistent i fent un breu resum de les actuacions realitzades els últims anys.

Potenciar els canals perquè la informació arribi als joves. S’haurien de fer servir les noves tecnologies i el recursos web 2.0.

Pel que fa a la formació, l’ajuntament va explicar el Departament d'Educació de la Generalitat ha concedit a l'IES Joan Amigó un Cicle Formatiu de Grau Mitjà. Serà una especialitat de sistemes microinformàtics i xarxes que es podrà desenvolupar a partir del curs vinent a les instal•lacions de l'institut de secundària que actualment dóna servei a l'Espluga, Vimbodí i Poblet i Vilanova de Prades. Els joves van demanar ampliar l’oferta de formació no reglada amb cursos que serveixin per ampliar els coneixements.

Respecte a la mobilitat els joves van demanar l’anella de rodalies de Tarragona arribi fins a Montblanc. Actualment no hi ha cap línia d’autobús entre l’Espluga de Francolí i Reus. Els joves creuen que la manca de transport públic els perjudica greument ja que les comunicacions amb les ciutats més properes és molt escassa.

També van manifestar inquietuds per temes com el turisme, la fira de sant Vicenç, la fira del carquinyoli i la de l’oli. Els joves creuen que aquests esdeveniments s’han de potenciar perquè qualsevol esdeveniment és bo per dinamitzar el turisme local i situar l’Espluga de Francolí com un punt de referència del turisme d’interior tarragoní. D’altra banda també van proposar crear alguna ruta pel nucli antic.

Pel que fa a les festes, els assitents van proposar organitzar una Festa Flaix FM un cap de setmana que no es faci res, no només a l’Espluga sinó a tota la comarca. Aquesta iniciativa es podria dur a terme entre totes les entitats del municipi.

Els dos últims temes que van centrar l’atenció i les preguntes dels joves van ser PIEC (Pla d’Infrastructures Esportives de Catalunya) i les possibilitats reals de què noves empreses s’ubiquin al municipi.

Els joves creuen que l’Espluga té un dèficit molt important d’instal•lacions esportives i que la construcció i la pràctica de l’esport haurien de ser una prioritat del govern. Tot i que l’ajuntament està fent un esforç en arranjar el casal aquest no té moltes possibilitats i actualment només s’hi pot practicar un esport. Tanmateix, també van sol•licitar que s’estudiï la possibilitat de posar gespa artificial al camp de futbol. Per la seva part, l’ajuntament va explicar que ja tenen a punt el projecte del nou pavelló i només resten a l’espera de què la Generalitat obri la convocatòria del PIEC.

Pel que a la instal•lació de noves empreses l’ajuntament va explicar als joves que actualment s’està treballant per ampliar l’oferta laboral, però que aquests és un tràmit costós i lent.

Per últim els joves van demanar que aquest tipus de reunió tinguin continuïtat i es repeteixin dues o tres vegades durant l’any. Es va acordar que la propera reunió es duria a terme el proper mes de maig.

Regidoria de Joventut
Ajuntament de l’Espluga de Francolí