Portada > Notícies Els joves espluguins...

12/04/2017

Els joves espluguins consideren que cal modernitzar els sistemes de comunicació per arribar al jovent

Prop de trenta joves espluguins van participar a la trobada de joves que va tenir lloc al local de l’Associació Juvenil Auvënguen amb l’objectiu de recollir idees, propostes i queixes constructives sobre les polítiques de Joventut municipals.

Per tal de promoure el debat es va realitzar una dinàmica en la qual els joves van definir, a títol personal, les actuacions en matèria de Joventut que consideraven que s’estan fent bé, les que no es fan i s’haurien de fer, i les que no s’estan fent bé.

Entre d’altres coses, es van valorar positivament els banys nocturns que es fan a la setmana de la Joventut i es va plantejar la possibilitat que n’hi hagi més al llarg de l’estiu. També es va valorar positivament que l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí faci fòrums, trobades, reunions i consultes als joves per definir les polítiques que els afecten.

D’altra banda, es van criticar els sistemes de comunicació perquè no aconsegueixen arribar a tots els joves del poble i com a conseqüència es va proposar modernitzar els sistemes de comunicació de l’Ajuntament, el PIJ Francolí i l’Auvënguen vers els joves.

Un altra demanda història va ser la realització de més festes tant a l’estiu com a l’hivern. L’Associació va explicar als assistents la dificultat, el desgast personal i la magnitud de treball que suposa realitzar una festa i va animar als joves a fer propostes concretes i a implicar-se en la organització de les festes.

Finalment, es va parlar de la possibilitat de dinamitzar el local d’Auvënguen, situat a l’antiga Sínia. Es tractaria de realitzar-hi activitats periòdicament al llarg de tot l’any, algunes dinamitzades per l’Associació, altres pel PIJ Francolí. Abans, però, caldria fer millores a l’espai posant calefacció i condicionant el lavabo, entre d’altres coses.

La trobada, que va finalitzar amb un sopar a peu dret, gentilesa de l’Ajuntament de l’Espluga, va comptat amb la participació de la regidora de Joventut Erika Soriano, la tècnica de Joventut municipal, i els membres de l’Associació Juvenil Auvënguen.