Portada > Notícies L’Espluga tanca un...

19/04/2017

L’Espluga tanca una Setmana Santa amb un marcat increment de visitants

La Setmana Santa del 2017 es preveia, des del seu inici, de gran afluència turística a l’Espluga de Francolí, ja que les dates d’aquest any han coincidit, en moltes indrets, amb les seves vacances, i també s’hi ha afegit també la bona climatologia. Ara, un cop fet el balanç de visitants, les previsions no només s’han confirmat, sinó que s’han superat, un fet que es valora com a molt positiu, evidentment, per l’economia local.

Els museus municipals i d’altres espais visitables de l’Espluga de Francolí han aconseguit, doncs, incrementar considerablement el nombre de visitants respecte la Setmana Santa de l’any 2016. En concret, les Coves de l’Espluga han obtingut 2.129 visites, cosa que suposa 132 persones més que l’any anterior, un 6.60%, i el Museu de la Vida Rural ha arribat a les 386 persones, 54 més que l’any 2016, un increment del 16.27%.

Per la seva banda, la Ruta Templera i Hospitalera ha rebut 165 visitants, el Museu de l’Aiguardent Fassina Balanyà n’ha rebut 163 i el Museu del Vi ha registrat 137 visites al llarg d’aquest període, significant també un augment en comparativa amb l’any 2016.

L’Oficina de turisme ha rebut aquests dies 432 consultes, donant servei i suport turístic a un total de 1.468 persones, fet que significa un increment de 31 consultes, un 8% més, en referència a l’any 2016.

Segons el regidor de turisme de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí, Jordi Torre, les expectatives de cara a aquests propers mesos són optimistes i es preveu que les properes setmanes, amb el pont de maig i el període primaveral, època en que s’acumula el major nombre de visites escolars al nostre municipi, el sector turístic registrarà unes bones xifres.