Portada > Notícies El vídeo promociona...

06/06/2017

El vídeo promocional de la Ruta Templera i Hospitalera guanya un premi al Festival Internacional Terres Catalunya

El vídeo promocional de la Ruta Templera i Hospitalera de l’Espluga de Francolí ha estat premiat al festival terres Catalunya – International Eco & Tourism Film Festival, que s’ha celebrat a Tortosa entre els dies 31 de maig i 3 de juny de 2017.

El lliurament dels trofeus va tenir lloc el passat divendres 3 de juny a la tarda a l’Hotel Villa Retiro de Xerta en una cerimònia en la qual va assistir-hi el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget; i els alcaldes de Tortosa, Ferran Bel; i de Xerta, Roger Avinyó, entre altres personalitats. També va comptar amb la presència d’Alexander V. Kammel, president del Comitè Internacional de Festivals de Cinema Turístic (CIFFT). Va ser una cerimònia dinàmica en la qual es van lliurar 42 trofeus.

Un total de 98 produccions optaven a un dels guardons, repartits en tres grans categories, com són comunicació turística, on hi participaven un total de 69 espots, comunicació institucional que comptava amb 7 candidatures i documentals, amb un total de 22 candidats.

La categoria de comunicació turística, per la seva banda, estava seccionada amb 12 categories diferents, i en la de paisatges culturals va ser on el vídeo de la ruta Templera i hospitalera de l’Espluga de Francolí va endur-se la segona posició, obtenint així un dels trofeus que representa una oliva feta amb pauma i dissenyada per la dissenyadora rapitenca Anna Reverté i el col·lectiu Art Pauma del Mas de Barberans.

L’espot televisiu “Gracias, Tierra” de l’agència de publicitat DEC BBDO i el documental “Mountaineering to Yushan”, del director taiwanès Seanwen Yang van ser dos dels guanyadors d’aquesta primera edició. Entre els premiats cal fer una referència especial a l’agència DEC BBDO, que a banda del premi de comunicació turística es va emportar set guardons més per altres com “Canary’s fog taggers” o “Charcos”. I també cal fer una menció especial a “Once upon a time in Cappadocia” de Rob Whitworth, primer premi en destins turístics, primer premi en Rutes, Expedicions i Viatges i primer premi d’Animació. O “Water”, de Jim Wilmer que es va emportar el premi a la millor fotografia; “Tuna, Farofa and Spaghetti”, del brasiler Ricardo P. Rossi, primer premi al millor llargmetratge documental; o “Cozumel, un paraíso al Caribe Maya”, de Karlos Simón, que va guanyar el primer premi al millor migmetratge documental. Tots els films premiats van ser projectats aquest dissabte a l’Auditori Felip Pedrell de Tortosa, i seràn emesos a través de diferents plataformes tant del propi festival com de diferents entitats i administracions del sector turístic.

El director del festival, Santi Valldepérez, de la productora ebrenca Filmsnòmades, la impulsora del projecte, va fer un balanç positiu d’aquesta edició, en la qual es van seleccionar un total de 98 pel·lícules de dotze països diferents, destacant que han superat les expectatives que teníem previstes, tant pel que fa al nombre de pel·lícules inscrites com de la qualitat tècnica i artística i va assenyalar que això animava de cara a la segona edició.