Portada > Notícies Més de 4.000 partic...

27/07/2017

Més de 4.000 participacions a les activitats de Faistiu

La Setmana de la Joventut de l’Espluga de Francolí, més coneguda com a Faistiu, ha finalitzat amb prop de 4.000 participacions a les activitats organitzades al llarg de 9 dies. Hi ha hagut activitats per a tots els gustos; esportives, culturals, sensibilitzadores, de lleure, d’oci i musicals.
Així mateix, les activitats que han tingut un major èxit han sigut l’Splash Slide, un tobogan aquàtic on els participants llisquen amb un flotador per una pendent de 75 metres d’allargada. Aquesta activitat ja es va realitzar l’any passat i enguany ha repetit l’èxit amb més de 300 infants i joves.

“Si em permeteu l’expressió”, un espai de formació, debat i reflexió que ha organitzat l’AEiG l’Estornell també ha tingut una amplia acollida. Prop de 100 persones han estat debaten sobre temes relacionats amb el feminisme i les persones refugiades. Al mateix temps, a la plaça Montserrat Canals hi ha hagut un parc mòbil de bicicletes cedit pel Servei Català de Trànsit i un laberint làser pels més atrevits.

El Concurs de paelles i la Festa del Motor són les dues activitats que enceten el Faistiu i com cada any tenen una àmplia participació. A la festa del Motor hi ha hagut més de 100 pilots i al Concurs de Paelles, 85 comensals i 9 equips que han competit per emportar-se el premi a la paella més gustosa, que ha sigut pel Miquel i el David, i la paella més original que ha sigut per les Purris.

Les Nits al Francolí és una de les novetats de l’edició 2017; un espai de trobada amb una oferta variada de música, gastronomia i formació. En aquest espai hi hem pogut veure Filferro, un duet acústic que adapta al català temes clàssics i universals de pop rock; les tarragonines Pdetas que ens han portat música reivindicativa i el concert de la Reus Big Band, una banda de 17 músic professionals de Reus i rodalies. Aquest últim acte ha estat el més multitudinari del Faistiu, amb diferència.

Enguany no hi ha hagut tarda d’inflables, però al seu lloc hi ha hagut el Piscineja a la piscina, una activitat de lleure dedicada als jocs aquàtics que s’ha realitzat en col·laboració amb l’Oficina Jove de la Conca de Barberà.

El tast de creps, la projecció de la pel·lícula “Las tortugas también vuelan” de Bahman Ghobadi o el cercle de percussió a càrrec de Gerard Mallorquí, també s’han dut a terme als Jardins del Francolí i entre totes han acollit prop de 150 persones.

Una altra activitat que ha agradat molt als joves ha sigut el bany nocturn a la piscina que s’ha omplert de gom a gom. La caminada nocturna, que tenia lloc el mateix dia, hi han participat una cinquantena de persones i a les Ovelles Esgarriades, un acte que ja fa anys que se celebra en el marc de la Setmana de la Joventut, hi ha participat més de 300 joves.

Paral·lelament a tots aquests actes, ha tingut lloc el Torneig de pàdel de la Setmana de la Joventut amb 15 parelles masculines i 16 de femenines, i el XXV Torneig de futbol sala que s’ha allargat fins el 26 de juliol.

Finalment, la projecció de Salvatge –Alt Francolí, del director Pitu Amigó, ha omplert tot el Teatre del Casal. Es tracta d’una pel·lícula -documental que, a través de diferents històries, ens mostra la biodiversitat que hi ha als voltants del riu Francolí.

La Setmana de la Joventut organitzada per l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí, l’Associació Juvenil Auvënguen i el PIJ Francolí no s’hauria pogut fer sense la col·laboració d’AEiG l’Estornell, la Biblioteca pública Mossèn Ramon Muntanyola, el Casal de l’Espluga de Francolí, el Club d’Escacs Espluga de Francolí, el Club Atlètic Espluguí, el Consell Comarcal de la Conca de Barberà, la Diputació de Tarragona, la Direcció General de Joventut, la Fundació Santa Maria de Siurana, el Gerard Bosch, els Grallers de l’Espluga de Francolí, el Motoclub Francolí, l’Oficina Jove de la Conca de Barberà, les Ovelles Esgarriades, el Servei Català de Trànsit i la Unió de Botiguers i Empreses de l’Espluga.