Portada > Notícies L’Ajuntament de l...

18/12/2017

L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí posa en marxa una campanya per prevenir el consum d’acohol en menors

La Regidoria de Joventut i Festes de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí ha posat en marxa una campanya de prevenció del consum de l’alcohol en menors d’edat.

L'alcohol és una droga legal de fàcil adquisició i, això, permet que els menors hi tinguin accés de manera més directa. També és un dels factors principals que afavoreixen l'aparició de problemes socials i de salut, i és la substància que els joves assumeixen com a menys perillosa. A més a més, les dades ens demostren que el consum de risc entre els joves catalans ha augmentat considerablement en els darrers temps.

És una realitat que treballar aquest aspecte en l'edat adolescent és fonamental. Així doncs, i abans que arribin les festes nadalenques, es vol conscienciar els menors que han de saber que no tenen edat per beure, que han de conèixer els perills que això comporta.

La campanya consta de dues parts:

• La primera, és una campanya amb els establiments comercials espluguins amb el lema “Aquí no venem alcohol a menors”. Els establiments comercials espluguins que tenen a la venda alcohol han rebut una carta explicativa i un cartell. En el cas que aquests accedeixin a col·laborar, han de penjar el cartell en un lloc visible de l’establiment i fer complir la normativa.
  • La segona, consisteix en el repartiment de fulls de mà informatius adreçats tant als adolescents com als pares d’aquests. Aquests descriuen algunes característiques de l’alcohol així com evidències científiques sobre les conseqüències de consumir-lo en l’adolescència.

DESCARREGA'T EL FLYER INFORMATIU DES D'AQUÍ