Portada > Notícies La construcció d’...

14/12/2017

Un total de 119 espluguins de més de 16 anys (3,7%) han participat, entre els dies 1 i 11 de desembre, a les votacions de la segona edició dels pressupostos participatius celebrada a l’Espluga de Francolí. D’entre els 119 vots, el projecte de la construcció d’una vorera a la Carretera de Poblet entre l’encreuament del Camí de la Cometa i la Placeta del Carrer Escodines, n’ha resultat l’opció més votada amb un total de 78 vots, un 65,5%. La construcció d’un recinte a l’aire lliure tancat, ubicat al final de la Rambla Lluís Companys, per poder utilitzar coma zona d’esbarjo i com a pipi-can per a gossos, amb el trasllat de la gossera municipal a la zona annexa de la deixalleria municipal i l’adquisició d’una màquina amb lector de xip per poder localitzar als propietaris dels gossos extraviats ha obtingut 40 vots, un 33,60%. També hi ha hagut un vot en blanc, un 0,90%.

En aquest segon procés de pressupostos participatius es sotmetien a votació aquests dos projectes, tots ells valorats en 18.000 euros, i que van procedir de les propostes que els propis espluguins van poder presentar durant el mes de novembre.

L’obra guanyadora preveu la construcció d’una vorera a la Carretera de Poblet entre l’encreuament del Camí de la Cometa i la Placeta del Carrer Escodines, aconseguint així la continuació de la vorera ara ja existent en aquella banda de carrer, atenent que actualment obliga a transitar als vianants per la calçada, tot havent de creuar el carrer amb la perillositat que això comporta. A més a més, aquesta actuació servirà per a millorar l’estètica de la zona, evitant la caiguda de pedres i terres a la carretera, i permetrà arranjar la part de zona verda que hi ha en aquest encreuament, dignificant aquell espai que actualment es troba força malmès.

Des de l’Ajuntament es valora positivament l’experiència tenint en compte que, tot i que el nombre de votants ha estat lleugerament inferior a la primera edició, en que van participar a les votacions 133 espluguins, aquest cop les dues propostes que s’han sotmès a votació han estat provinents de la mateixa població, a diferència de la primera edició, on les tres propostes que es van sotmetre a votació procedien directament del mateix Ajuntament.