Portada > Notícies La segona edició de...

01/10/2018

La segona edició de la Fira de la Cervesa Artesana de l’Espluga de Francolí creix en nombre de visitants

La segona edició de la Fira de la Cervesa Artesana de l’Espluga de Francolí rebia, el passat dissabte 29 de setembre, l’assistència de més de mil visitants que van aplegar-se a la plaça i al carrer del Castell, espai que va omplir-se d’estands de cervesers, productors locals, food trucks i espectacles en viu durant l’horari d’obertura de la fira.

El matí començava amb l’actuació del grup de música tradicional Julivert, interpretant música folk i cançó de taverna, que donaven la benvinguda als primers assistents a l’hora de l’aperitiu. Al vespre, l’actuació musical del duet format per Elena Volpini i Gabri Llorach, amb cançons pròpies i diferents versions i a ja a la nit el grup espluguí Tòlia i les Guineus presentant el seu darrer treball “Un cabàs de cançons” van ser els elements que van donar valor afegit a aquesta segona edició de la Fira de la Cervesa Artesana.

L’esdeveniment va superar les dades de l’any anterior, ja que en el transcurs de la jornada es van vendre més gots que en la primera edició, i els cervesers van servir prop de 900 litres entre les més de trenta varietats de cervesa artesana presents a la fira. Els productors locals també van poder satisfer les seves previsions, pel que fa a la venda de productes locals i degustacions gastronòmiques.

La segona edició de la Fira de la Cervesa Artesana de l’Espluga de Francolí va comptar amb la presència de 9 productors de cervesa artesana: Cerveses Boixets, Cerveses lo Vilot, Cerveses Matoll, Cerveses Casa Dalmases, Cerveses Segarreta, Les Clandestines, Cerveses Rústica Bufona, Cerveses Ona i Cerveses Ponent, 6 establiments locals de pastisseria, fleca, restauració, cansaladeria i tòfona: Cansaladeria Glòria, Cansaladeria Cal Pagès, Restaurant Casa Nostra, Pastisseria Cabal, Tòfona de la Conca i Forn de pa de Cal Tullet i tres food trucks: Barbacoa Plus, The Big Whim i La Libèl·lula Pradenca.

L’objectiu principal d’aquesta Fira, impulsada per la regidoria de turisme, era donar un valor afegit al nucli antic, així com potenciar turísticament el municipi i impulsar el comerç local oferint la possibilitat als productors espluguins de ser presents a la mostra promocionant els seus productes, i el gran èxit d’aquesta segona edició ja fa pensar en la consolidació d’aquest esdeveniment en el futur, que amb la reubicació de l’espai d’aquest any, garanteix la permanència en aquest emplaçament.

Foto: Jaume Rouse