Portada > Notícies L’Ajuntament de l...

L’Ajuntament de l’Espluga celebra el Dia Internacional per l’alliberament LGTBIQ+

La regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí ha organitzat per aquest divendres dia 28 de juny a les 12h una concentració davant l’Ajuntament per tal de celebrar el Dia Internacional per l’alliberament LGTBIQ+, que enguany coincideix amb el 50è aniversari dels fets d’Stonewall.

A la concentració hi han assistit diversos regidors i regidores del consistori, l’Alcalde de l’Espluga, Josep M. Vidal Minguella i veïns/es de la població, que han estat els encarregats de llegir un manifest. Posteriorment, s’ha penjat la bandera LGTBIQ+ al balcó de l’Ajuntament. Des de la regidoria d’Igualtat, encapçalada per Aida Morgades, es destaca la importància de treballar dia a dia per tal de fomentar la inclusió social i lluitar contra l’homofòbia o qualsevol tipus de discriminació per raó d’orientació sexual.

El Dia Internacional per a l’alliberament de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i qualsevol altra identitat commemora el fets del 28 de juny de 1969 a la ciutat de Nova York, coneguda com la revolta Stonewall on per primera vegada les persones LGTB es van rebel·lar contra la batuda policial al local d’ambient Stonewall Inn, en un context de repressió social i vulneració de drets. Aquest any diverses ciutats de tot el món aprofiten els seus actes per celebrar el 50è aniversari d’aquesta revolta.