Portada > Notícies La Festa Major de lâ...

La Festa Major de l’Espluga s’enforteix amb les novetats en els actes culturals i musicals, cercaviles i actes familiars.

Les novetats presentades de la Festa Major 2019, són fruit del treball coordinat amb les entitats, com l’obertura temporal de “L’Espai de la Festa  Major”

o la potenciació de les cercaviles.

L’Espluga viurà una nova edició de la Festa Major que tindrà lloc del 24 al 29 de juliol i que compta amb multitud d’actes culturals, musicals i esportius. Com a novetat d’enguany, durant els dies de Festa Major s’obrirà “l’Espai de la Festa Major” al centre del poble on es podran veure i conèixer els elements de la cultura popular espluguina, aquesta ha estat una iniciativa ideada per les entitats de cultura popular i acompanyada per l’Ajuntament de l’Espluga.

La Festa Major de l’Espluga compta amb actes tradicionals com el Pregó de Festa Major que anirà a càrrec d’Assumpta Farran, el Concert-Vermut solidari de Festa Major o la celebració de la Cursa Atlètica de l’Espluga, que enguany arriba a la seva 42a edició. També amb la Cercavila gran de la Festa Major que tindrà lloc el divendres dia 26 a 2/4 de 7 de la tarda amb inici a la Residència Jaume I o la Carcavila i Gran ballada de Festa Major diumenge dia 28 a partir del’1 del migdia.

Des del Museu de la Vida Rural s’organitza  el Rusc Festival, el VII Festival de poesia de l’Espluga de Francolí, que inclou diversos actes culturals i musicals i amplia a tres dies les seves activitats, els dies 25, 26 i 27. El Rusquet, la versió del festival pensada per als més menuts serà el dissabte 27 a les 11 del matí.

La Festa Major també compta amb diverses propostes enfocades al públic familiar les tardes de dissabte 27 i de diumenge 28 al jardí dels Francolins, amb “Quina Animalada” i “Quina Música” dues instal·lacions per a les famílies i els més petits, amb jocs gegants de fusta, i instruments musicals gegants. Una aposta per les activitats familiars que es complementen amb els inflables aquàtics i la tradicional festa de l’espuma.

Propostes musicals per a tots els públics

Els concerts en directe seran un dels plats forts de la Festa Major de l’Espluga. Divendres 26 a les 13 h actuarà el grup de Torredembarra, Julivert, amb un repertori de cançons populars i de taverna. El mateix divendres però a les 23 h a la Plaça de l’Església hi haurà l’actuació de l’Orquestra i el Cor TLP amb la cantautora Judit Neddermann, una iniciativa de l’Orquestra TLP que ha permès arranjar el repertori de la cantautora catalana i oferir aquest concert conjunt. Seguidament actuarà la Reus Big Band, amb un repertori que va des de ritmes llatins moguts fins al jazz-fusió. Finalment, el divendres 26 a partir de 2/4 d’1 de la nit hi haurà el concert dels grups Ítaca Band i Portobello.
Dissabte a la nit serà el torn de Buhos i el grup de versions Banda Neon. També hi haurà l’actuació de La Nova Blanes a la Plaça Montserrat Canals.

Diumenge 28 a les 8 del vespre al Jardí dels Francolins hi haurà l’actuació de Xavi Lozano que oferirà un concert amb objectes quotidians que habitualment veiem però no sempre sentim. El mateix vespre a la Plaça de l’Església hi haurà l’actuació de l’Orquestra Atalaia, amb concert de tarda, ball de nit i festa jove. Per últim, dilluns 29 a 2/4 de 8 del vespre hi haurà l’actuació de Jo jet i Maria Ribot al Jardí dels Francolins, són un duet manresà que a guitarra i veus ens aproparan el seu últim disc “Lliure o descansar”.

Postres de Festa Major

Les quatre pastisseries de l’Espluga s’han unit de nou per crear “Les postres de Festa Major”, enguany consisteixen en un cremós de coco amb un mousse de pinya i una base de pa de pessic. Aquest producte es podrà comprar a les pastisseries Cobo, Cabal, Farré-Gamell i Ferrer durant els dies de Festa Major i fins a esgotar existències.