Portada > Notícies Comunicat de suport ...

Comunicat de suport de l'Ajuntament de l'Espluga de Francolí al IV Congrés de Pastorets

L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí, especialment l’alcaldia i la regidoria de Cultura d’aquest consistori, felicita la secció d’“Els Pastorets de l’Espluga de Francolí” de Tratea Teatre del Casal de l’Espluga per haver estat la candidatura escollida per acollir el ‘IV Congrés de Pastorets de Catalunya’, que tindrà lloc a l’Espluga de Francolí el 14 de març de 2020.

L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí fa avinent, de nou, el suport institucional i logístic a aquest esdeveniment cultural de país en el qual s’espera que hi participin més de mig miler de persones.

Els Pastorets són una tradició popular que, des de fa més de 80 anys, ens encomana la història i la màgia del Nadal a les espluguines i espluguins. Al nostre municipi, l’organització de la representació durant les últimes dècades ha permès anar forjant un equip de direcció i producció cohesionat i que excel·leix en les propostes teatrals i novetats escenogràfiques que bianualment es presenten.

Les representacions d’Els Pastorets a l’Espluga són possible gràcies a un equip de més d’un centenar de persones, joves i adultes.

L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí destaca diversos aspectes rellevants que es lideren des de l’entitat teatral. En primer lloc, la implicació de persones i la cohesió social que promou la temporada de Pastorets i, en especial, les seves representacions.

En segon lloc, el rigor teatral i el perfeccionament de

l’escenografia que s’impulsen i es vetllen de manera altruista des de la direcció escènica, tècnica i la que dinamitza l’organització. Aquests eixos complementaris i amb lideratges corals defineixen l’entitat i les seves representacions.

Per un municipi com el nostre també és molt important la tasca formativa, d’ensenyament i aprenentatge, que duu a terme la secció d’“Els Pastorets de l’Espluga de Francolí” de Tratea Teatre. A través de la transmissió d’aquesta tradició catalana i tots els valors inherents al teatre, es va forjant una nova pedrera de futures actrius i actors que podran esdevenir nous protagonistes d’aquesta història centenària o que podran desenvolupar la seva carrera professional a partir d’algun dels àmbits de la representació i organització de “Els Pastorets de

l’Espluga de Francolí”.

Per tots els motius exposats, en un poble que és i vol ser d’acollida i que treballa per projectar-se com a pol cultural de les comarques sud de Catalunya, l’Ajuntament reitera el ferm suport a la celebració al nostre municipi del IV Congrés de Pastorets de Catalunya, assegurant-ne el correcte desenvolupament, promoció i producció.

La capacitat organitzativa, logística, comunicativa i de mobilització de l'entitat, sumada al suport incondicional de l'Ajuntament i la implicació del poble i la seva gent, fa que acollir el IV Congrés de Pastorets a l'Espluga de Francolí el març 2020 sigui un nou repte col·lectiu que volem treballar i assumir amb l’objectiu que esdevingui una experiència d’èxit.