Portada > Notícies La Fassina Balanyà ...

La Fassina Balanyà de l’Espluga de Francolí obra portes de forma gratuïta en motiu de les Jornades Europees de Patrimoni

L’entrada a l’antiga destil·leria de la Fassina Balanyà serà lliure durant els dies 12 i 13 d’octubre

El Museu de la Fassina Balanyà de l’Espluga de Francolí és una antiga destil·leria d’aiguardent del segle XIX i participarà un any més a les Jornades Europees del Patrimoni (JEP) oferint la visita gratuïta els dies 12 i 13 d’octubre de 2019. Durant el dissabte dia 12 l’horari serà de 10.30 h a 13.30 h al matí i de 16 h a 18 h a la tarda i el diumenge 13 de 10.30h a 13.30h.

La Fassina Balanyà va ser una indústria de caire familiar que va estar en funcionament des de meitats del segle XIX fins a la dècada dels anys seixanta. El tancament i l’abandonament de l’edifici sense ús alternatiu va permetre que, quaranta anys més tard, es mantingués pràcticament igual com l’havien deixat. L’Ajuntament de l’Espluga amb el suport de la Fundació Lluís Carulla i el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC) van realitzar un treball d’estudi, investigació i recuperació de l’edifici per tal de donar a conèixer una activitat industrial clau en el nostre país.

El visitant d’aquest museu de l’Espluga de Francolí veurà el funcionament d’una destil·leria durant els anys de la postguerra civil espanyola i coneixerà els processos productius per obtenir alcohol i els seus derivats, a partir de la brisa del raïm. El visitant copsarà també la importància d’aquesta activitat durant la revolució industrial de Catalunya, que va permetre un desenvolupament accelerat del teixit industrial català, en l’audiovisual inicial. La visita acaba amb una destil·lació en directe i una degustació d’aiguardent i licors.

Jornades Europees de Patrimoni (JEP)

L’Agència Catalana del Patrimoni Cultural impulsa les Jornades Europees de Patrimoni (JEP), una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que se celebra ininterrompudament a Catalunya des del 1991 i que és considerada com l’activitat participativa més important d’Europa en relació al patrimoni cultural. Aquest projecte compta amb la col·laboració de la Federació de Municipis Catalunya, de l’Associació Catalana de Municipis i de l’Institut Ramon Muntaner i en l’edició d’enguany incorpora com a nous col·laboradors, l’Associació Capital de la Cultura Catalana i Catalonia Sacra.

Centenars de municipis i entitats de tot Catalunya se sumen a aquesta festa major del nostre patrimoni cultural,  programant activitats gratuïtes durant el segon cap de setmana d’octubre per apropar el seu patrimoni cultural a la ciutadania. ​