Portada > Notícies TERCER COMUNICAT DE ...

TERCER COMUNICAT DE L’AJUNTAMENT DE L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ EN RELACIÓ A LA RIUADA DEL 22 D’OCTUBRE DE 2019

Els veïns i veïnes de l’Espluga de Francolí s’han bolcat per segon dia consecutiu a treballar perquè el municipi retorni a certa normalitat el més aviat possible després de la riuada. S’han seguit les tasques de desbrossament i neteja de la zona més afectada del nucli urbà, la part est de l’Avinguda Catalunya i la Font Baixa; i també s’ha treballat en altres espais com la Font Major, Drac Actiu i la zona del Molí de Guasch. Paral·lelament s’han fet accions per seguir garantint els serveis d’electricitat, aigua i llum a tota la població.

Actualment, hi ha aigua a tota la població i també s’ha restablert el servei d’aigua a l’empresa Cunicarn. En relació al servei d’electricitat i gas, n’hi ha a tot el nucli, malgrat que diversos masos segueixen sense i que durant el dia hi ha hagut interrupcions en el subministrament.

Des de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí agraïm de nou la feina d’un gran nombre de persones voluntàries i grups d’ADF vinguts d’arreu de Catalunya que han estat netejant i rehabilitant la zona afectada. També als treballadors i treballadores municipals i a l’empresa Optima Reformes Integrals. Aquesta últim ha aportat 17 treballadors de manera altruista i han estat tot el dia col·laborant amb les tasques.

Pel que fa a les entrades del poble, des d’ahir al vespre es pot transitar pel pont de la Palanca. L’accés per la Cooperativa no ha estat operatiu durant el dia ja que hi ha hagut equips treballant. Durant la nit quedarà obert però no és recomanable utilitzar-lo, de cara a demà es tornarà a tallar el trànsit per poder seguir les tasques.

Avui també hi ha hagut una primera trobada on hi han assistit els propietaris dels negocis més afectats per la riuada, representants de l’Ajuntament de l’Espluga i serveis d’emergències; el SEM, els Bombers de la Generalitat i Protecció Civil. En aquesta reunió s’ha donat informació i assessorament als afectats.

Finalment, avui ha visitat la zona afectada l’Hble. Sr. Pere Aragonès i García, Vicepresident del Govern de Catalunya, a qui li agraïm el suport.

Ajuntament de l’Espluga de Francolí.

24 d’octubre de 2019.