Portada > Not√≠cies COMUNICAT EN RELACI√...

SISTEMA DE GESTI√ď AMBIENTAL:

COMUNICAT EN RELACI√ď A LA VALORACI√ď DELS DANYS DE LA RIUADA PER PART DE L‚ÄôAJUNTAMENT DE L‚ÄôESPLUGA DE FRANCOL√ć

L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí, juntament amb el suport tècnic del Consell Comarcal de la Conca, ha fet una primera valoració econòmica dels danys a nivell municipal causats per la riuada, estimats en 1.600.000 €. En aquesta aproximació s’hi comptabilitza la pèrdua del magatzem i la maquinaria de la brigada municipal i de l’ADF, els vehicles de titularitat municipal, els camins municipals i l’entorn del Parc Fluvial; on hi havia la zona d’autocaravanes, un parc infantil i zones adequades per desenvolupar tallers escolars per als visitants la Cova.

Actualment, la majoria de veïns i veïnes ja han notificat les afectacions particulars a l’Ajuntament de l’Espluga i a dia d’avui té comptabilitzades 215 afectacions; entre camins (47), establiments (5), habitatges (16), horts (102), vehicles (16), magatzems (5), pous (7) i altres afectacions com sèquies o marges (17).

L’Ajuntament de l’Espluga ha comptat amb el suport de diversos Ajuntaments i administracions públiques per tal de fer front a les primeres gestions i accions per agilitzar les tasques de neteja, desbrossament i també acompanyament a les famílies que han patit afectacions més importants. Avui mateix, representants dels departaments de Presidència i Governació de la Generalitat es reuneixen a l’Ajuntament de l’Espluga per tal de fer front a les properes accions. També hi ha prevista per aquesta setmana una trobada entre l’Alcalde de l’Espluga, Josep M. Vidal i la 1a Tinent d’Alcaldia, Aida Morgades amb la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó.

Actualment el subministrament de gas a la població és provisional i s’està estudiant amb la companyia la manera de tornar a restablir una connexió definitiva. També s’està treballant des de fa més d’una setmana en l’arranjament de camins municipals, on ja s’han pogut adequar els de la zona del Pla de Cervera i del Peu del Bosc.

A més, s’ha acordat que la Generalitat es farà càrrec de la rehabilitació i reconstrucció del pont de la palanca i del vial fins a la Font Baixa, i que la Diputació de Tarragona s’encarregarà d’adequar el pont de la Font Baixa i la resta de vial afectat.

Per altra banda, des de l’Ajuntament de l’Espluga i en coordinació amb l’Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà s’ha habilitat un punt de recollida de material gràfic a l’oficina de Turisme de l’Espluga. Durant tot el mes de novembre, demanem a tothom que disposi de material gràfic i el vulgui cedir que passi per l’Oficina de Turisme on podrà emplenar el formulari de cessió dels drets i dipositar les imatges/vídeos. Aquestes imatges seran cedides a l’Ajuntament de l’Espluga, però aquest s’encarregarà de transferir-les a l’Arxiu Comarcal per tal que també hi constin i puguin ser catalogades de la millor forma possible.

Per últim, l’Ajuntament reitera el seu agraïment a totes les persones voluntàries i professionals d’emergències que aquests dies han estat treballant intensament a l’Espluga. Seguim lamentant que encara hi hagi persones desaparegudes a causa de la riuada,  una de les quals veïna de l’Espluga de Francolí.

Ajuntament de l’Espluga de Francolí.

6 de novembre de 2019‚Äč