Portada > Notícies COMUNICAT SOBRE LES ...

COMUNICAT SOBRE LES GESTIONS POSTERIORS A LA RIUADA PER PART DE L’AJUNTAMENT DE L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ

L’Ajuntament de l’Espluga informa que  els treballs de la llera del riu, entre el pont de la Font Baixa i el Portal de la Font Major continuen en marxa, es tracta de l'adequació de l'espai de domini públic del riu i neteja del que la riuada ha deixat. Aquesta és una intervenció finançada per l'Agència Catalana de l’Aigua.

Pel que fa als treballs del tram del vial i mur de contenció entre els dos ponts, aquests també han començat i aquestes tasques les està gestionant i finançant la Diputació de Tarragona. Degut a aquesta actuació és possible que hi hagi afectacions puntuals en el trànsit de vehicles en aquesta zona.

En relació als treballs de restitució de la zona del Pont de la Font Baixa i el vial que porta fins al Casal, els està finançant i duent a terme el departament de Territori de la Generalitat de Catalunya. De moment s'han restituït les baranes i voreres del pont i properament es treballarà per reacondicionar les baranes de la vorera del vial que porta fins al Casal.

Pel que fa als col·lectors d’aigües residuals, el Consell Comarcal de la Conca de Barberà ja ha licitat les obres per restituir la infraestructura. Paral·lelament s’està treballant amb els projectes executius de les obres i valorant els pros i els contres de les quatre opcions de traçat del tram del col·lector entre el pont de la Palanca i la depuradora.

Actualment s'està treballant en la neteja interna dels col·lectors dels trams que no ha pres la riuada però que sí ha malmès. Fins que no hagin finalitzat les obres als col·lectors l'Espluga seguirà abocant les aigües residuals al riu.

Totes les tasques anomenades anteriorment s’estan duent a terme de manera coordinada amb els tècnics i responsables municipals de l’Ajuntament de l’Espluga.

Per altra banda, hi ha moltes tasques pendents per part de diverses administracions i empreses de serveis. En el cas de l’Ajuntament de l’Espluga es treballarà per anar restituint espais com la Font Baixa, la pujada del carrer Ametllers i els camins afectats que encara no estiguin arranjats de forma definitiva. Cal recordar que una part important de vehicles i material de la Brigada Municipal també van ser enduts pel riu i aquest fet dificulta algunes de les tasques.

Per últim, agraïm de nou al col·lectiu Riuada Solidària la seva implicació i capacitat d’organització per dur a terme el Gran Concert Solidari del passat 22 de desembre.

Ajuntament de l’Espluga de Francolí.

10 de gener de 2020