Portada > Notícies L’Ajuntament de l...

L’Ajuntament de l’Espluga augmenta els efectius i les hores del cos de Vigilants Municipals per controlar les zones més afectades pels robatoris dels últims mesos

Des de fa tres mesos l'Espluga de Francolí ha viscut una onada de robatoris en diferents zones de la vila. En tot moment l'Ajuntament ha volgut estar en contacte amb els veïns i veïnes que havien estat víctimes dels furts i també en contacte constant amb el cos de Mossos d'Esquadra de la comarca.

Els vigilants Municipals de l'Espluga i els Mossos d'Esquadra han estat treballant coordinadament fent patrulles per mirar de dissuadir les intencions dels lladres, augmentant les hores i fent controls per les zones més susceptibles de l'Espluga, però no sempre és efectiva aquesta mesura. És per aquest motiu que l'Ajuntament ha decidit augmentar el nombre de vigilants municipals i el nombre d'hores en què aquest cos patrullarà específicament per controlar les zones més afectades pels robatoris en aquests últims mesos.

Cal recordar però que el cos de vigilants municipals no té la competència de seguretat ciutadana sinó que aquesta és del cos de Mossos d'Esquadra i per aquest motiu exigim de nou un increment de patrulles a la Conca.

Tampoc volem deixar de recordar a totes les veïnes i veïns de l'Espluga que és important activar totes les mesures de seguretat que tinguin instal·lades a casa seva cada cop que s'hagi d'abandonar la llar i que quan es vegi qualsevol moviment o s'observi algú estrany al veïnat s'ha de trucar al 112.

Per últim, cal destacar que l'Espluga formarà part de la prova pilot del projecte de lectors de matrícules que s'impulsa des de Mossos d'Esquadra i que és pioner a Europa. Actualment ja s'han concretat els punts on s'instal·laran els lectors i s'està treballant per licitar-ho quan hi hagi pressupostos aprovats.