Portada > Notícies Els infants i joves ...

Els infants i joves de l’Espluga de Francolí seran els protagonistes del Dia Mundial de la Poesia

El Club de lectura infantil “Menjallibres” i el juvenil “Imagiteca” de la Biblioteca de l’Espluga, juntament amb alumnes de l’Escola Municipal de Música participaran a l’acte que commemora el Dia Mundial de la Poesia a l’Espluga de Francolí

El proper 21 de març de 2020 es celebra el Dia Mundial de la Poesia i per commemorar aquest dia a l’Espluga tindrà lloc un acte de lectura poètica que té per objectiu acostar la poesia a la població. L’acte es durà a terme el dijous dia 19 a les 18 h al Pati de l’Antic Hospital de l’Espluga de Francolí.

Els protagonistes seran els membres del club de lectura infantil “Menjallibres” i del club de lectura juvenil “Imagiteca” de la Biblioteca municipal Mossèn Ramon Muntanyola. El club juvenil llegirà poemes extrets del Bestiari de Josep Carner i l’infantil poemes de Joana Raspall. També hi col·laboraran els i les alumnes de l’Institut Joan Amigó que formen part del Servei Comunitari. A més, els alumnes de l’Escola Municipal de Música de l’Espluga musicaran l’acte amb violins, guitarres clàssiques i violoncels.

Aquesta edició del Dia Mundial de la Poesia està dedicada a Josep Carner que enguany compleix 50 anys de la seva mort. La celebració coincideix també amb l’any Carner que promou el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Anualment, la Institució de les Lletres Catalanes i el Centre UNESCO de Catalunya impulsen un seguit d’accions poètiques al territori de parla catalana. En aquesta dotzena edició han escollit el poema Hora Foscana de Josep Carner i l’han traduït a 20 idiomes; les oficials de Catalunya i les més utilitzades pels ciutadans del país. Per aquest motiu, els i les alumnes del Servei Comunitari faran una lectura d’aquest poema en català, castellà, romanès, àrab, francès i anglès. Per cloure l’acte, hi haurà un piscolabis per als participants i assistents.

Aquesta iniciativa rep el suport de les regidories de cultura i educació de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí, el Punt d’Informació Juvenil Francolí, l’Oficina Jove de la Conca de Barberà i de les Biblioteques Públiques de la Generalitat de Catalunya, que treballen per acompanyar les iniciatives de biblioteca municipal.​