Portada > Notícies L’Ajuntament de l...

L’Ajuntament de l’Espluga afegeix diverses mesures de prevenció per al Coronavirus

Algunes de les mesures són el tancament dels equipaments turístics i culturals
municipals i la concentració de l’atenció al públic de l’Ajuntament en un únic punt

Degut a l’activació del Pla d’Emergències en relació a malalties transmissibles emergents amb potencial alt de risc activat per Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya i també segons les indicacions del Departament de Salut, l’Ajuntament de l’Espluga ha decidit ampliar les mesures de prevenció en relació a la propagació del Coronavirus (SARS-CoV-
2):

o Tancar els equipaments turístics municipals, és a dir; les Coves de l’Espluga, la Fassina Balanyà i la Ruta Templera i Hospitalera a partir d’avui divendres dia 13. A més, el Museu de la Vida Rural també ha decidit tancar les seves portes a partir de dissabte dia 14 de març. Ambdues restriccions seran vigents, com a mínim, fins al proper 25 de març.
oTancar l’atenció al públic de l’Oficina de Turisme des d’avui dia 13 fins, com a mínim, el dia 25 de març. Aquest servei es mantindrà actiu per via telefònica i telemàtica.
oL’atenció al públic de les oficines de l’Ajuntament de l’Espluga es concentrarà en un únic punt situat a l’edifici de la Plaça de la Vila, també serà així fins, com a mínim, el dia 25 de març.

Cal recordar que durant el dia 12 de març es van prendre aquestes mesures:
o    Seguint  les  indicacions  del  Departament  d'Educació,  queden  tancats  tots  els centres educatius del municipi a partir del dia 13 de març. Aquesta mesura afecta a la Llar d'Infants Municipal, l'Escola Vedruna, l'Escola Martí Poch, l'Institut Joan Amigó, l'Escola Municipal de Música i la Biblioteca Municipal.
o    Tancar els equipaments esportius municipals (els dos pavellons, el camp de futbol
i el gimnàs de l’antic institut)

També recordem que totes les mesures es sumen a les que ja es van indicar inicialment:
o    Aplaçar les reunions de totes les regidories concretades que no siguin urgents i reubicar-les a partir del 25 de març de 2020.

Tant des del Consell Comarcal com des de l’Ajuntament de l’Espluga  es va decidir anul·lar les següents activitats:

o    Les audicions de les escoles de la Conca que havien de tenir lloc al Teatre del
Casal avui 12 de març i també el proper 19 de març.

o    El IV Congrés de Pastorets de Catalunya que hauria de tenir lloc els dies 13 i 14 de març

o    L'espectacle familiar del Casalet Kids que estava previst pel proper diumenge 15 de març

o    El    Consell    de    Garanties    d’Escolarització    previst    pel    17    de    març

o    La   celebració   del   Dia   Mundial  de   la   Poesia   prevista   pel  19   de   març.

o    El concert comarcal de les Escoles de Música que estava previst pel dissabte 21 de març a Blancafort i on hi participaven els alumnes de l’Escola Municipal de Música de l’Espluga.

o    La visita que els alumnes de l’Escola Vedruna havien de fer a l’Ajuntament de l’Espluga el proper 24 de març.

o    La Llar de Jubilats restarà tancada fins a nou avís, tenint en compte que és un
col·lectiu d’alt risc.

o    El mercat setmanal queda anul·lat per demà divendres 13 de març i dilluns 16 de març, pel que fa a properes dates es seguirà informant.

L’Ajuntament ha informat als treballadors/es de totes les recomanacions que es fan des del Departament de Salut. Posant cartells informatius amb les indicacions preventives i informació a diverses dependències municipals i fent arribar informació oficial a diversos col·lectius, com ara entitats i comerços i també a tota la ciutadania a través dels canals oficials.

L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí així com els centres educatius i altres col·lectius estan permanentment informats i coordinats i fan seguiment de les indicacions del Departament de Salut de la Generalitat i de Protecció Civil. Es recomana seguir els canals oficials i respectar les indicacions que es deriven d’aquest episodi. Així mateix, es demana que es prioritzi l’atenció telefònica o telemàtica per contactar amb les dependències municipals i fer els tràmit que siguin necessaris. Per últim, es fa una crida a la tranquil·litat i al respecte cap a les indicacions de les autoritats.