Portada > Notícies Acaba la primera tem...

26/07/2009

Acaba la primera temporada del projecte 'Treu-li la Pols al Teu Instrument'

La iniciativa musical ha congregat fins a 35 músics que han recuperat la passió per tocar el seu instrument
L'Orquestra Simfònica de la Conca de Barberà 'Treu-li la Pols al Teu Instrument' (TLP) va tancar la seva primera temporada aquest diumenge, en l'acte de cloenda de la IV Setmana de la Joventut de l'Espluga de Francolí. Aquesta població ha estat el bressol de la iniciativa que ha aconseguit que gairebé una quarantena de músics hagin recuperat la passió per tocar el seu instrument. Amb una freqüència mínima d'assajos i llibertat de repertori, a mesura que han passat els mesos nous músics s'han apuntat al projecte que el setembre es tornarà a obrir a noves inscripcions per la seva segona temporada.

El projecte 'Treu-li la Pols al teu Instrument', encapçalat pel mestre Josep Colomé, va iniciar-se el mes de setembre i des de llavors, amb tant sols un assaig cada mes, ha acabat formant una orquestra simfònica que ha anat de gira a l'Espluga de Francolí, la Pobla de Segur, Vimbodí i Poblet i Montblanc.
Els últims concerts han estat en el marc de les Setmanes de la Joventut de l'Espluga i Montblkanc i la participació al concert d'homenatge al cantautor espluguí Jordi Francolí, al Parc Fluvial de l'Espluga.
El director de l'Orquestra Simfònica TLP, Josep Colomé, ha estat l'encarregat de fer tots els arranjaments del repertori, escollit pels mateixos músics, que inclou música moderna i bandes sonores de pel•lícules com Cinema Paradiso, West Side Story, The Beauty and the beast, la Vita è Bella; de musicals com Cats o The Phantom of the Opera, i temes de Mecano, Nino Bravo, entre d'altres. En el concert d'aquest diumenge, al qual van assistir unes 300 persones, la formació va oferir, per acabar, la interpretació de la cançó Summercat, coneguda per un anunci de televisió que s'ha fet famós aquest estiu.
La participació a les Setmanes de la Joventut de Montblanc i l'Espluga va directament relacionada amb l'èxit de l'experiència entre els joves, ja que TLP ha aconseguit que gairebé 40 persones d'aquest sector –la majoria antics estudiants de música de la comarca- redescobrissin la seva passió per la música sense haver de renunciar a res, i amb molt poca freqüència d'assaig.
El TLP s'obre a nous músics
Després de l'èxit del primer any, el mes de setembre començarà la segona temporada del projecte 'Treu-li la pols al teu instrument', impulsat per Josep Colomé i un grup d'antics estudiants de música. La formació està oberta a la incorporació de nous músics de nivells i instruments diferents. L'Orquestra Simfònica assajarà nou repertori escollit entre els mateixos músics i mantindrà la freqüència d'assajos mensuals. Les inscripcions es poden fer a treulilapols@gmail.com.

Orquestra Sinfònica de la Conca de Barberà (TLP)
Públic assistent a la plaça d'en Canós
El Mestre - Josep Colomé