Portada > Notícies L’Espluga de Franc...

L’Espluga de Francolí se suma a la campanya de dinamització turística i comercial “Compra i guanya” impulsada per ajuntaments i la xarxa de barris antics

Un projecte de treball col·laboratiu entre administracions locals de tot el territori català per donar suport al comerç de proximitat i donar a conèixer els 31 municipis organitzadors

Més de 40 establiments de l’Espluga de Francolí seran punts de participació

a la campanya “Compra i guanya”

L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí participarà per primer cop a la campanya de dinamització comercial “Compra i guanya”, Un projecte de treball col·laboratiu entre administracions locals de tot el territori català per donar suport al comerç de proximitat i donar a conèixer els 31 municipis participants.

L’edició d’enguany se celebrarà durant el mes d’octubre, ja que ha estat posposada per la situació sanitària. L’objectiu del projecte és donar suport al petit comerç, i promocionar el turisme local i de proximitat, i per aquest motiu des de les àrees de comerç i turisme de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí s’ha apostat per formar part d’aquesta iniciativa, comptant també amb la implicació i col·laboració de la Unió de Botiguers i Empresaris de l’Espluga. Més de 40 comerços de l’Espluga de Francolí seran punts de participació d’aquesta campanya.

En què consisteix la campanya?

Es tracta d’una campanya participativa, en forma de sorteig al qual podran participar les persones que comprin a les botigues adherides a la Unió de Botiguers i Empresaris de l’Espluga. Per cada compra, rebran una butlleta per participar en el sorteig d’estades i experiències a gaudir en els 31 municipis organitzadors, potenciant així el turisme de proximitat. Així doncs durant el mes d’octubre de 2020 comprar a l’Espluga de Francolí i als 31 municipis organitzadors té premi. El dia 3 de novembre de 2020 es farà el sorteig i el 10 de novembre s’anunciaran els guanyadors/es, que podran gaudir de visites guiades, dinars, coneixement de l’entorn natural, tastos, nits d’hotel, etc. en algun dels municipis de la Xarxa de Barris Antics. Els premiats en podran gaudir des del mes de novembre de 2020 a mitjans de 2021.

Una campanya de dinamització comercial i turística

Per altra banda, l’Espluga de Francolí rebrà als guanyadors/es d’altres poblacions, que si la situació sanitària ho permet, es reuniran a l’Espluga de Francolí el 6 de febrer de 2021 per gaudir del seu premi. Aquest consisteix a passar una jornada a l’Espluga descobrint els atractius turístics i fent les següents activitats: visita guiada a la Fassina Balanyà-antiga fàbrica d’aiguardent i al Museu de la Vida Rural, seguit d’una ruta d’orientació en alguns comerços de l’Espluga on es gaudirà d’un tast de productes de proximitat. A continuació els guanyadors/es gaudiran d’un àpat en diversos restaurants de l’Espluga, a la tarda faran la visita a les Coves de l’Espluga i per últim, se’ls oferirà un tast de pa de la Cova, vi i oli de l’Espluga.

La campanya COMPRA I GUANYA arriba aquest any a la 10 edició, amb més de 31 municipis adherits, entre el que es troba per primer cop l’Espluga de Francolí. També hi participen: Argentona, Balaguer, Besalú, Cabrera de Mar, Calaf, Cardona, Centelles, Cervera, Cervià de les Garrigues, El Vendrell, Falset, Juneda, La Selva del Camp, Les Borges Blanques, L’Arboç, Lleida, Manresa, Mediona, Roda de Ter, Sallent, Sant Feliu de Codines, Sant Hipòlit de Voltregà, Sant Martí de Tous, Sant Quintí de Mediona, Santa Coloma de Queralt, Torelló, Tortosa, Tremp, Ulldecona i Vilanova del Camí.

Un projecte col·laboratiu entre administracions locals, ideat, organitzat i coordinat des dels municipis amb el suport de la Generalitat de Catalunya i de les quatre Diputacions.