Portada > Notícies L’Ajuntament de l...

L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí s’oposa a la massificació de les infraestructures d’energies renovables que afecten al terme municipal i a la comarca

L’Ajuntament de l'Espluga de Francolí valora com una amenaça la implementació indiscriminada de parcs eòlics i de parcs fotovoltaics a la zona. Aquest rebuig s’amplia també al projecte presentat recentment per Endesa amb el qual es preveu la instal·lació d’una planta de generació d'hidrogen verd.

Des de l’equip de govern de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí es vol posar de manifest que l’empresa impulsora no ha exposat al consistori el projecte amb el qual es pretén implementar al nostre municipi aquesta infraestructura. Des de l’Ajuntament es posa l’atenció en que una planta d’aquestes característiques necessita una gran quantitat d’aigua per poder funcionar i es recorda que l’Espluga de Francolí pateix, de manera endèmica, manca d’aigua de boca en certs períodes estiuencs. La prioritat de l’equip de govern és garantir l'abastament d’aigua de boca per a tota la ciutadania i per a les empreses que actualment ja donen feina al municipi i a la comarca, el projecte de la canonada del CAT va en aquesta línia.

L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí vol posar en evidència que el macroprojecte d’Endesa no té res a veure amb el projecte europeu de la Vall de l’Hidrogen Verd que s’està promulgant des del territori, destacant la participació de la Universitat Rovira i Virgili i la Diputació de Tarragona, projecte al qual l’Espluga de Francolí mira amb bons ulls per ser, realment, un projecte transformador i de valor per al Camp de Tarragona.

L’allau de projectes per a la creació de nous parcs eòlics i fotovoltaics que afecten a l’Espluga de Francolí, tant si tenen un efecte visual o d’ocupació de territori, suposen una implementació indiscriminada d’aquestes infraestructures per al municipi i la comarca. L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí vol fer valdre el posicionament unànim pel que fa a la implementació de les energies renovables, fet que es va escenificar en el ple municipal del 25 de juny de 2020.

L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí posa de manifest que aquests projectes de massificació d’instal·lacions d’energies renovables no valoren a l’Espluga de Francolí com a territori sinó com a solar.

D’altra banda, el consistori aposta per implementar les energies renovables tenint en compte tres conceptes bàsics: prioritzar la implementació en terrenys urbanitzables respectant el paisatge, que l’energia que es generi a l’Espluga de Francolí es consumeixi al mateix municipi i que els projectes tinguin en compte a la ciutadania i a les institucions. Amb aquests tres valors l’Ajuntament vol apostar per una alternativa al model oligopòlic de les grans companyies energètiques.