Portada > Notícies El club de lectura d...

El club de lectura de la Biblioteca Mossèn Ramon Muntanyola gaudeix d’una tertúlia virtual amb l’escriptora Care Santos

L’escriptorda Care Santos va participar per videoconferència en el comentari del llibre Tot el bé i tot el mal amb el club de lectura de la Biblioteca Mossèn Ramon Muntanyola de l’Espluga de Francolí. La sessió va tenir lloc el 22 de març i va ser enriquidora i l’autora es va mostrar directa, planera i natural. Tal com es reflexa en la seva obra; una dona sense embuts, posicionada respecte a la vida i als seus trasbalsos.

Des de la Biblioteca Mossèn Ramon Muntanyola s’ha hagut de reinventar una nova modalitat de club de lectura degut a la pandèmia i a l’aforament de les activitats de la biblioteca (actualment al 50%). Ara mateix hi ha 22 usuaris/es al club de lectura i un aforament de 15 persones a la Biblioteca. Aquest fet va provocar que l’activitat pogués ser presencial per algunes persones i telemàtica per altres; es va preparar una pantalla gran a la sala amb una capacitat màxima per a 12 persones i la resta es van connectar online. Per tant, les persones que no disposen de coneixements o materials tecnològics van poder assistir a l’activitat de manera presencial.

El llibre, Tot el bé i tot el mal, va ser publicat l’any 2018. El títol s’inspira en el fragment d’un bolero de Carlos Eleta Almarán que va repetint i forma part de la banda sonora de la novel·la.

Tot el bé i tot el mal és una novel·la on es toquen moltes tecles. Hi són mesurades les sorpreses i les emocions amb una voluntat expressa per part de l’autora d’emocionar, però d’emocionar on toca. “Yo me comporto como si mis personajes pudieran salir del libro y pedirme explicaciones” declarava en una entrevista[i]. Tots els personatges volen alguna cosa i treballen per aconseguir-la i la temàtica de rerefons va més enllà d’una maternitat esglaiada per un intent de suïcidi del fill. La novel·la constitueix una història d’històries perfectament encavalcades i no resoltes del tot perquè  cada lector pugui construir-se el seu propi mapa mental amb les seves explicacions. “Intento que els personatges no arribin jutjats a casa” va comentar Care Santos durant la sessió.

Una iniciativa que rep el suport de la regidoria de cultura de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí, i de les Biblioteques Públiques de la Generalitat de Catalunya, que treballen per acompanyar les iniciatives de biblioteca municipal.