Portada > Notícies L’Ajuntament de l...

L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí farà una enquesta a peu de carrer als majors de 65 anys per conèixer la seva opinió sobre salut, accessibilitat i habitatge

L’enquesta es durà a terme els dies 4 i 7 de juny coincidint amb dia de mercat setmanal

Les regidories de Mobilitat, Habitatge, Salut i Ciutadania de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí han preparat una enquesta per conèixer l’opinió de les persones majors de 65 anys en els àmbits de salut, accessibilitat i habitatge. L’objectiu és saber com ha afectat  a nivell de salut física i emocional la pandèmia i també per conèixer les necessitats d’accessibilitat i habitatge de les persones majors de 65 anys que viuen a l’Espluga de Francolí.

Aquesta enquesta es durà a terme de forma presencial a la zona de la Plaça de l’Església durant els dies 4 i 7 de juny coincidint amb el dia de mercat setmanal, aprofitant l’afluència de persones al carrer els dies de mercat. L’enquesta la realitzaran dues persones del Pla d’Ocupació de la Llei de Barris que treballen a l’Ajuntament.

Amb els resultats obtinguts es pretén dur a terme accions per revertir les situacions que així ho requereixin. Servirà per valorar la situació i poder realitzar accions en els àmbits de salut, mobilitat, accessibilitat i habitatge. És evident que la pandèmia ha tingut un efecte negatiu sobre gran part de la població i d’aquesta manera si es coneix en quin grau les persones grans es troben emocionalment afectades es poden programar activitats o xerrades que parlin i ajudin a superar determinades situacions emocionals.

Amb els resultats de l’enquesta també es podrà saber a quines zones de la població s’han de prioritzar les actuacions de millora de l’accessibilitat enfocant-ho, sobretot, en la gent gran. També es donarà l’opció de fer aportacions i propostes.

Aquesta enquesta s’emmarca dins de les actuacions del Pla de Barris.