Portada > Notícies L’Espluga de Franc...

L’Espluga de Francolí recupera la programació estable de cinema sumant-se al Cicle Gaudí de l'Acadèmia del Cinema Català

La regidoria de cultura de l’Ajuntament de l’Espluga impulsa la recuperació del cinema al municipi amb una programació anual, en una aposta cultural que oferirà deu títols cinematogràfics de setembre a juny

L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí, des de la regidoria de cultura recupera la programació estable de cinema al municipi, sumant-se al projecte Cicle Gaudí, un circuit estable de cinema fet a Catalunya, gràcies a l’acord amb l'Acadèmia del Cinema Català.

La Sala Folch i Torres del Casalet,  acollirà aquesta programació cinematogràfica estable pensada per a públics joves i adults, una oferta d’oci que s’estrena al municipi, amb la projecció de deu títols de cinema fet a Catalunya.

Del mes de setembre al mes de juny l’Espluga projectarà cada mes un títol proposat per l’Acadèmia del Cinema Català. Les projeccions tindran lloc cada tercer diumenge de mes, de setembre a juny, a la Sala Folch i Torres del Casalet, amb un aforament limitat. Les sessions començaran a 2/4 de 7 de la tarda. Les dates seran aquest 2021 els diumenges 19 de setembre, el 17 d’octubre, el 21 de novembre i el 19 de desembre. Amb l’inici del nou any, el 2022 les dates seran els diumenges 16 de gener, el 20 de febrer, el 20 de març, 24 d’abril, el 15 de maig i es clourà el cicle amb la darrera projecció el 19 de juny.

Les entrades es podran adquirir de forma anticipada a través de la plataforma de venda d’entrades www.entrapolis.com o a l’Oficina de Turisme de l’Espluga de Francolí de manera presencial.

Entrades a la plataforma Entrapolis: https://www.entrapolis.com/entradas/cicle-gaudi-lespluga-de-francoli-la-dona-illegal

El preu de cada projecció, estipulat per l’organització del cicle, serà de 4,50 €. La tarifa reduïda és de 3 € i se’n poden beneficiar els majors de 65 anys, els titulars del Carnet Jove i els socis de la Federació Catalana d'Ateneus de Catalunya.  A més,  els subscriptors del diari la Vanguardia gaudiran d’un 2x1, modalitat que només es podrà comprar a través de l’Oficina de Turisme.

La difusió de la programació d’estrenes es farà a través de les xarxes socials de l’Espluga Turisme i l’Ajuntament, de la veu pública i sistema d’Ebandos, amb cartells físics i es podrà consultar a l’apartat web del cicle a l’Espluga: https://www.ciclegaudi.cat/sales/lespluga-de-francoli/

La primera pel·lícula, La Dona Il·legal dirigida pel català Ramon Térmens
Sinopsi: Fernando Vila (Daniel Faraldo) és un advocat d’immigració que accepta un cas aparentment senzill: evitar la deportació d’una jove kosovar, Zita Krasniqi (Klaudia Dudová). Tot canvia quan la noia apareix morta al CIE (Centre d’Internament d’Estrangers) i les autoritats declaren que s’ha suïcidat.

Fernando busca l’ajuda de l’única amiga de la víctima, Juliet Okoro (Yolanda Sey), una immigrant nigeriana atrapada en una xarxa de prostitució. Mentre el Fernando prova d’esclarir els fets, troba la fèrria oposició del cap de policia Oriol Cadenas (Isak Férriz) i aviat comença a descobrir la corrupció, els abusos sexuals i els “falsos suïcidis” que tenen lloc dins del sistema de deportacions de l’Estat espanyol. El Fernando lluitarà contra aquest sistema arriscant la seva pròpia vida.

El projecte Cicle Gaudí, una xarxa estable de cinema al territori

El Cicle Gaudí és un projecte que impulsa l’Acadèmia del Cinema Català amb el suport de la Generalitat de Catalunya, les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, la Fundació SGAE i la Fundació Víctor Grífols i Lucas. Constitueix una xarxa estable de sales a Catalunya que porta 10 pel·lícules catalanes l’any, una cada mes, a un centenar de poblacions de tot el territori. Arriba allà on la ciutadania no té un accés fàcil a l’oferta en pantalla gran, ja sigui per manca de sala de cinema o bé per absència de programació catalana a les sales de cinema properes.

Des del seu naixement, el Cicle Gaudí s’ha expandit ràpidament pel territori, passant de les 12 sales amb què va engegar el 2016 a la província de Barcelona, al centenar que formen part de la xarxa que cobreix tota Catalunya i part de l’estranger.

La voluntat que hi ha darrere aquest projecte és promoure el consum de cinema català a tot el territori de llengua catalana, prestigiar la cinematografia feta aquí i fomentar un hàbit de consum en el públic, facilitant-li l’accés a les històries que més directament l’interpel·len.

L’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques Catalanes, entitat que impulsa el Cicle Gaudí, neix amb l’objectiu de ser la veu unitària de la cinematografia catalana formada per tots els sectors creatius i productius de la professió en matèria artística i científica, de forma anàloga a altres acadèmies cinematogràfiques.