Portada > Notícies La Biblioteca Mossè...

La Biblioteca Mossèn Ramon Muntanyola se suma de nou al projecte “Viu un llibre”

Les biblioteques públiques podran donar accés a alumnes mitjançant la plataforma Fiction Express de Boolino per compartir la creació d’un llibre amb un autor o autora de referència

Les biblioteques públiques podran accedir a la plataforma Fiction Express que ofereix en exclusiva un seguit de títols literaris en català, castellà i anglès que es publiquen setmanalment i que permet als nois i noies la possibilitat d’interactuar amb els seus autors i autores escrivint la continuació de la història. A través d’un sistema de votacions i d’un fòrum obert amb l’autor o autora, on es comparteixen idees i opinions sobre el llibre, l’autor o autora tindrà nous arguments per escriure els capítols posteriors. Aquest projecte es dirigeix a nois i noies de 5è i 6è de primària de les dues escoles de l’Espluga  i de tots els cursos d’ESO.

Un total de 7 biblioteques de la demarcació de Tarragona participen en el projecte i la Biblioteca Mossèn Ramon Muntanyola de l’Espluga n’és una i desenvoluparà aquesta iniciativa amb alumnes de 5è i 6è de primària de les escoles d’educació primària i  també de l’Institut Joan Amigó i Callau. La biblioteca es desplaça a l’Escola Vedruna, a l’Escola Martí Poch i Institut Joan Amigó i Callau per tal d’explicar i potencia aquesta plataforma. Els mateixos mestres i professors podrà escollir el llibre que es vol treballar i ells mateixos seran els administradors del grup per tal de saber com evoluciona el grup

La iniciativa “Viu un llibre” té com a objectius fomentar la lectura, millorar la competència lectora i desenvolupar l'hàbit de llegir entre els joves. Per aconseguir-ho utilitza una metodologia única i innovadora: cada setmana es publica un capítol de cada llibre, un per cada nivell i per cada idioma (català, castellà i anglès), seguidament els participants tenen una setmana per llegir el capítol i interactuar a través d'un fòrum obert amb els autors i autores que estan escrivint el llibre i votar la millor de les tres opcions de continuïtat de la història Les seves opinions ajudaran als escriptors a escriure els capítols posteriors. L’exercici es repetirà durant 5 setmanes.

La plataforma interactiva Fiction Express és un projecte de l’empresa catalana Boolino, una startup participada per Wayra Barcelona i que va guanyar el 2020 el premi Supplier of The Year d’Education Resources Awards (ERA). La plataforma està ja disponible a 20 països d'Europa, Amèrica Llatina i Àsia i el seu objectiu és arribar, al 2024, als cinquanta països i superar els deu milions d'alumnes.

Una iniciativa que rep el suport de la regidoria de cultura de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí, i de les Biblioteques Públiques de la Generalitat de Catalunya, que treballen per acompanyar les iniciatives de biblioteca municipal.