Portada > Not√≠cies La Biblioteca de l‚Ä...

SISTEMA DE GESTI√ď AMBIENTAL

La Biblioteca de l’Espluga enceta els clubs de lectura adult, infantil i juvenil

La Biblioteca Municipal Mossèn Ramon Muntanyola de l’Espluga de Francolí ha reprès, coincidint amb l’inici del curs escolar, els tres clubs de lectura actius; l’adult, l’infantil i el juvenil. L’objectiu d’aquests clubs és reforçar un any més la comprensió lectora dels espluguins i espluguines i crear un entorn de convivència entre els lectors. Els clubs es desenvolupen en un dels espais de la Biblioteca Municipal, sota el compliment de les mesures de seguretat i higiene establides per a la contenció de la Covid-19.

La biblioteca organitza trobades mensuals d’una durada d’una hora i la biblioteca és l’encarregada de seleccionar, prestar i proporcionar un exemplar del llibre a llegir a cada persona membre del club.

Les trobades sempre son l’últim dilluns de mes amb el club de lectura adult de 7 a 8 de la tarda amb una capacitat per a 20 persones, mentre que els club de lectura infantil i juvenils es troben l’últim dimecres de mes de 5 a 6 de la tarda amb una capacitat de 6 infants i 14 joves.

En el marc dels clubs de lectura, també s’organitzen sessions especials relacionades amb la literatura i la lectura; com tertúlies amb els autors dels llibres, escoltar petits vídeos  d’autors i algun taller de manualitats amb els més petits.

Com a novetat aquest any els infants aniran durant mitja hora de la sessió del club a comentar i recomanar  la lectura actual a l’emissora municipal, l’Espluga FM Ràdio.

Les sessions del club de lectura juvenil estan guiades per la bibliotecària Nuri Estadella i el club de lectura infantil per la mestra voluntària Dolors Foguet.

L’escriptora Anna Maria Villalonga visita el club de lectura adult per parlar de la novel·la Els dits dels arbres.

Dilluns 27 de setembre va començar el club de lectura adult amb la visita de l’escriptora Anna Maria Villalonga amb la seva obra Els dits dels arbres.

L’autora va parlar de la seva trajectòria i
de les seves obres dins la tertúlia amb el club de lectura, explicant que la novel·la parla de solitud, d’abandó, de dol, és –en paraules de l’autora- una novel·la escrita des del dolor vital.

Segons una lectora participant al club de lectura que diu haver seguit gairebé totes les publicacions de l’autora, la novel·la Els dits dels arbres recull tot l’univers literari de l’Anna Maria Villalonga, des dels seus interessos socials fins a les seves dèries simbòliques amb una mirada realista, dura i, a la vegada, entranyable, de la humanitat.

Per a Anna M. Villalonga la trama no és el més important sinó el tema de fons i remarca expressament la solitud, no només física, ans també psíquica i psicològica, l’aïllament social, els prejudicis, la injustícia, la pobresa, entre els seus principals interessos literaris.